tiistai 24. maaliskuuta 2009

Siskonmakkarakasvissosekeitto

Pakastin tuntuu olevan pohjaton. Keittoon löysin sieltä siskonmakkaroita, kesäkurpitsakuutioita ja tomaattiviipaleita. Lisäksi vain perunoita, sipulia ja porkkanaa. Mausteeksi lihaliemikuutio, rouhittua mustapippuria ja kuivattua basilikaa. Keitä kasvikset pehmeiksi ja soseuta sauvalla. Lisää siskonmakkarat puristellen tai leikkaamalla saksilla. Keitä kypsäksi. Minulla oli loraus kolmen juuston kermaa, joten laitoin sen vielä sekaan. Jälkkäriksi paistoin pannukakun, jonka pohjaksi tuli kaurapuuron jämä. Rahkapurkissa on omenasosetta pakastimesta.
Kesäkurpitsaa kannattaa pakastaa kesällä, kun kotimaista saa halvalla ja minä ainakin olen saanut ilmaiseksi, koska joillakin viherpeukaloilla sitä kasvaa ihan liiankin kanssa. Tomaattia myöskin pakastan, jos satun saamaan vaikkapa kakkosluokan tomaattia edullisesti. Sitä voi pakastaa ihan vaikka vain viipaleina tai sauvalla survottuna. Minä olen jättänyt kuoretkin, ne eivät minua häiritse. Pakastetomaatti käy hyvin sosekeittoon, kastikkeeseen tai pizzaan ja piirakkaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti